Mama & Mama !


Happy Mother's Day to Mama & Mama !

. . . bagi aku , bila mak sendiri tak ada nasihat untuk anak dia . Anak dia akan berada dalam keadaan yang sangat teruk . Anak dia memang dalam bahaya !

Mama bukanlah selalu bagi nasihat dekat aku , tapi ada beberapa nasihat dia . . walaupun dah lama tapi aku masih ingat sampai hari ini .

" Please stand / sit straight "
Aku patut bagi kredit dekat mama sebab mengajar aku bahasa tubuh ini . Duduk or berdiri tegak bukan saja dapat sihatkan tubuh badan malah meningkatkan keyakinan diri

" Anak mama jangan mengalah selagi tak selesai "
Aku mungkin mudah mengalah satu ketika dahulu . Jangan mudah sangat mengalah , katanya !


" Kalau orang bagi pendapat , hargai pendapat itu "
Kalau orang tergur sikap kita , bagi nasihat dan pendapat tentang keburukan kita , hargainya walau semua itu menyakitkan hati . Bukan senang kita nak tahu apa orang fikir tentang kita . Pendapat orang tentang benda baik , ambil . Bila orang nasihat , kadang-kadang susah juga nak dengar sebenarnya . Tetap bernafas dalam ego kononnya . Hee

" Just be yourself "
Walaupun gagal teruk dalam exam ( maybe ) . . mama tetap cakap aku yang terbaik di hati dia . 
Weird , but true . . .

Thanks mama . For all of her wisdom , truth and for managing to make laundry smell so darn good .
I love you , forever

Happy mother's day to mama !
.
.
.
.
.
.
and mama . . in the world